utorok 4. septembra 2012

Indická polievka z červenej šošovice a pečených jabĺk


Recept je od Jara Žideka. Takéto polievky milujem. Plné orientálnej chuti, ktorá mi pripomína, že milovaná jeseň sa nezadržateľne blíži. Podávajte s nasucho opečenými mandľovými lupienkami a zacítite závan neba.
Určite nezabudnite na škoricu. Je to zázračné korenie a každé jedlo prevonia orientom. Ak sa bojíte a neveríte mi, dajte si štipku škorice na jazyk. Je sladká?  Samozrejme, že nie, vy odchovanci krupičných kaší! Je korenistá a tajomná a vy ju jednoducho do tej polievky musíte pridať.
Škorica sa od istého momentu stala súčasťou mojej kuchyne a ja si indické jedlá bez nej neviem predstaviť. Skúste ju pridať do marinády na grilovanie. Geniálne.
Že si nemáte zmýliť škoricu so škoricovým cukrom dodávam len tak pomimo dovetra...
Ingrediencie:
1 cibuľa
1 strúčik cesnaku
1 čl kari korenia
1 čl mletej škorice
250 g červenej šošovice
1 veľké jablko
zeleninový vývar
olej
čierne korenie, chilly

Postup:
Najskôr zabaľte jablko do alobalu a pečte 20 minút pri teplote 200°. Podľa mňa by sa jablko nemalo šúpať, pretože v šupke sa nachádza príliš veľa vitamínov na to, aby sme to len tak odhodili. Po dopečení odstráňte stred s jadierkami a nakrájajte na kocky.

Medzitým opražte cibuľu s cesnakom na olivovom oleji, pridajte červenú šošovicu a všetky koreniny a zalejte vývarom. Nesoľte, vývar je dosť slaný.

Keď je šošovica mäkká, čo trvá veľmi krátko, odstavte polievku z plameňa. Pridajte do nej nakrájané jablko a rozmixujte do hladka. Nechajte znovu prevrieť a okoštujte, či je všetkého dosť.
Odpustite si pridanie sójovej smotany a podobných blbostí ,,na zjemnenie“, táto polievka to nepotrebuje.

Navrch nasypte nasucho opražené mandľové lupienky a štipku tymiánu. J

2 komentáre:

  1. Luxusna chut. Uz som ju robila davnejsie, ale bez skorice. Dnes som skusila tvoju verziu, uzasna!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ma tesi, ze si sa nechala nalakat aj na skoricu, bez nej to nie je ono :)

      Odstrániť