utorok 4. septembra 2012

Expresná hrášková nátierka

Moja lenivosť niekedy nemá hraníc.  Priznávam, uvariť si zmrazený hrášok, alebo dokonca vylúskať čerstvé sladučké struky a pripraviť si túto famóznu nátierkuz neho, by malo niečo do seba. Možno raz. Lenže keď som hladná, môj živočíšny pud mi nedovoľuje dobrovoľne sa trýzniť ďalšiu pol hodinu, kým sa uvarí nebodaj vylúska tá trocha hrachu, ktorú potrebujem na jednu porciu. Takže čo urobí lenivá vegánka?
 
Otvorí chladničku, vyberie hrášok v konzerve, áno aj so všetkými tými lahodnými éčkami, a do piatich minút servíruje večeru. Mimochodom, milujem hrášok z konzervy. Na zelený štvrtok som si ku konzerve na pomoc privolala aj kaiserku a na tento lahodný táborácky obed spomínam s láskou do dnes. 


Ingrediencie:
hrášok v konzerve . množstvo podľa toho, koľko zjete.
čierne korenie, chilly, citrón (nie sú nevyhnutné)
tučnučký strúčik cesnaku
olivový olej
chlieb. Najlepšie domáci. Zas taká lenivá nie som.

Hrach zlejeme a prepláchneme niekoľkokrát čistou vodou. Neviem, či to má nejaký účinok, ale mne to robí dobre na duši.
Vidličkou rozpučte hrach na kašu. Ja to robím samozrejme priamo v konzerve.
Pridajte čierne korenie, chilly a trochu citrónovej šťavy na chuť. Tento krok môžete aj pokojne vynechať.
To je všetko. Už len opečte v hriankovači chlieb, pokvapkajte ho olivovým olejom a rozšafne potrite cesnakom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára